Sto privilegija

Na ovoj stranici uglavnom delimo tekstove koje su pisale žene, ali ovog puta pravimo izuzetak. Podelićemo tekst Boba Lebowskog, društveno agnažovanog blogera koji je ovaj put pisao o tome kako je sebe propitivao o privilegijama koje u društvu uživa kao pripadni klase muškaraca.

“Kada me neko na društvenim mrežama, gde se bavim politikom, prozove da sam izdajnik moja prva i jednina reakcija je ismejavanje čitave te nacionalističke konstrukcije. To je nešto što me ne zabrinjava niti me čini besnim. Znam da je osoba koja tvrdi da sam izdajnik u zabludi i da je to što tvrdi obična neistina. Nemam nikakvu želju da sa tom osobom raspravljam zato što posedujem potrebnu količinu saznanja, iskustva i logike kojima ću moći svoj stav odbraniti uspešno.

Kada mi neko ukaže na moj seksizam ili mizogini stav moja reakcija je potpuno drugačija. Prvo što osećam je bes, uvređenost i želju da sa tom osobom raspravim sve do kraja a čak i da je vređam. Odakle ova razlika u reakciji ako već mislim da su obe osobe u zabludi? Jednostavno zato što moja druga reakcija govori da moje iskustvo i znanje, makar i nesvesno, govore da je ta osoba u pravu, da je moja logika u ovom slučaju manjkava pa otuda mi preostaju samo bes, ljutnja i uvrede. To je tačka na kojoj sam se odlučio da slušam, da čujem tu drugu logiku i da saslušam ta druga iskustva a jedan od plodova tog truda je i ovaj tekst.”

via Žene sa Interneta

Leave a Reply

